Tatry Mountain Resorts –o 10 proc. mniej gości w I połowie roku finansowego 2019/20

Logotyp TMR

Słowacka spółka Tatry Mountain Resoirts (TMR) ogłosił wyniki pierwszego półrocza roku finansowego 2019/20. Obroty wyniosły 67,6 mln euro (o 1,6 proc. mniej niż rok wcześniej) a czysty zysk – 6,9 mln euro.

Pierwsze półrocze obejmuje okres od 1 listopada 2019 do 30 kwietnia 2020 roku

Zła pogoda i koronawirus

Igor Rattaj, prezes zarządu TMR, powiedział: „Zima w sezonie 2019/2020 charakteryzowała się kiepskimi warunkami pogodowymi, śniegu było mniej niż w poprzednich latach. Ponadto byliśmy zmuszeni przedwcześnie zakończyć sezon zimowy w naszych kurortach i hotelach w połowie marca z powodu środków zapobiegawczych koronawirusem. Z powodu kryzysu koronowego i problemów pogodowych odnotowaliśmy mniejszą o 17 proc. frekwencję w naszych ośrodkach górskich. (nie licząc austriackich ośrodków Mölltaler Gletscher i Ankogel, które tym roku po raz pierwszy wystartowały pod znakiem firmowym TMR).”

Narty coraz bardziej popularne

Uczestnicy programu Gopass, a zwłaszcza goście ze Słowacji i Czech, wykazali zainteresowanie jazdą na nartach na lodowcu Mölltaler Gletscher. W czasie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku gości było tak dużo, że jednego dnia musieliśmy zatrzymać sprzedaż skipassów w Jasnej. Udało nam się zwiększyć średni przychód na użytkownika o 23 proc. Pomimo skróconego sezonu i niekorzystnych czynników pogodowych skonsolidowane przychody spadły jedynie o 1,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku,

W obserwowanym sześciomiesięcznym okresie Grupa TMR (tatrzańskie kurorty górskie i jej spółki zależne) osiągnęła skonsolidowane przychody ogółem w wysokości 67,6 mln. euro, co stanowi spadek o 1,6 proc. rok do roku.

Tylko restauracje zarobiły więcej

Największy segment – Mountain Resorts – odnotował przychody o 2 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, parki rozrywki odnotowały przychody niższe o 9,8 proc., zaś przychody w najnowszym segmencie – na polach golfowych – spadły o 17,8 proc. Obiekty restauracyjne odnotowały wzrost przychodów o 2,7 proc., punkty usługowe i sklepy – spadek o 9,0 proc., segment hotelowy poprawił się o 2,7 proc., a projekty związane z nieruchomościami miały przychody niższe o 33,3 proc. Wyniki obejmują po raz pierwszy sezon zimowy austriackich kurortów Mölltaler Gletscher i Ankogel.

Mniej gości

Frekwencja w Mountain Resorts była niższa o 10,8 proc.rok do roku i wyniosła 1,7 miliona. Średni przychód na gościa w Mountain Resorts poprawił się o 23,3 proc.
Parki rozrywki w obserwowanym okresie odnotowały 3,1 proc. spadek frekwencji do liczby 213 000 osób, podczas gdy Legendia – Śląski Park Rozrywki był tylko częściowo otwarty w sezonie zimowym. W parkach rozrywki średnia sprzedaż była niższa o 0,3 proc. W obiektach restauracyjnych na stoku i w parkach rozrywki klient spędził średnio 15,3 proc. czasu więcej niż w ubiegłym roku, a usługi i sklepy sportowe odnotowały wyższe wydatki na odwiedzającego o 9,3 proc.

Zysk netto wyniósł 6,9 mln EUR, spadek o 22,3 proc.
Wyniki TMR do końca roku finansowego będą zależeć od sezonu letniego w górskich kurortach, parkach rozrywki – Aquapark Tatralandia i Legendia – Śląski Park Rozrywki, w segmencie golfowym, w hotelach TMR, w projektach nieruchomościowych oraz w usługach dodatkowych.